
Naujausios

Produkcijos rinką UAB „Joniškio baldai“ jau seniai išplėtę. Mūsų rajone pagaminti baldai keliauja po visą Lietuvą ir jau kurį laiką – net užsienyje. Su verslo misijomis po Europos valstybes keliaujanti vykdančioji direktorė Danguolė Tautvaišienė partnerių ilgesniems ar trumpesniems projektams randa tiek Airijoje, tiek Švedijoje, Norvegijoje ar Didžiosios Britanijos sostinėje. Neseniai „Joniškio baldai“ į Norvegiją išvežė virtuvinių baldų komplektų siuntą, į Švediją – medinius stalviršius kavinei, į Londoną – baldus restoranui… Įmonės klientai iš kaimyninės Latvijos, sostinės Rygos, jau priskiriami prie vietinių, kiek jie pateikia užsakymų.
Prieš keletą metų UAB „Joniškio baldai“ su dar septyniomis baldus gaminančiomis įmonėmis Šiauliuose ir Mažeikiuose bei viena švietimo įstaiga, ruošiančia dizainerius, sudarė Baltijos baldų klasterį. Nors išlaikyti klasterį kainuoja, tačiau tik susivienijus nedidelėms įmonėms į klasterius lengviau pasiekti užsienio rinkas, gauti nors dalinį finansavimą įvairiems projektams ir net toms verslo šakoms, kokių viena pati įmonė negalėtų apimti ir įgyvendinti, mokymams.
Ir šią kelionę į Jungtines Amerikos Valstijas Baltijos baldų klasteriui, kuriam priklauso ir UAB „Joniškio baldai“, organizavo Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmai, vykdantys naujų galimybių paieškos projektus lietuvišką produkciją gaminančioms ir paslaugas teikiančioms įmonėms, su jomis dalyvauja užsienyje vykstančiose tarptautinėse parodose ir verslo misijose.
Verslo misijoje baldų gamintojai iš Lietuvos susitiko su Niujorke jau kelintus metus dirbančia lietuviško kapitalo įmone „Narbutas ir ko“, kuri verslą į Užatlantę ne perkėlė, o tik išplėtė. Verslininkai atviravo, dalinosi savo patirtimi ir įžvalgomis.
Vis tik pagrindinis vizito tikslas – High Point baldų paroda, kurios dydis nenusakomas. Tikras ekspozicijų miestas su gatvėmis ir daugybe ekspozinių centrų, 1114837m² ekspozicinio ploto 180 pastatų, tad nenuostabu, kad per kelias dienas nepajėgta visko apžiūrėti.
– Atvykome susipažinti su Amerikos koncepcijomis, kas čia vertinama ir yra populiaru, pamatėme iš arti tuos baldus, kurie stovi Amerikos žvaigždžių namuose, kokie interjerai kuriami jų ištaiginguose namuose, ką jos mėgsta ir pan. Tačiau galiu pasakyti, kad nepamatėme nieko tokio, ko iki šiol nebūtume žinoję. Džiugu, kad praktiškai koja kojon žengiame. Žinoma, parsivežiau idėjų konceptualiems, vienetiniams ir išskirtiniams minimalistinio stiliaus baldams, kurie labiau populiarūs kitoje Atlanto pusėje. Nežinau, ar tai prigis pas mus, nes ne tik lietuviai, bet ir visa Europa labiau ištikima klasikiniams baldams. Tik tuo – populiariais stiliais – ir skiriamės nuo Amerikos. Galiu pasidžiaugti, kad lietuvis vartotojas yra tikras estetas, smulkmeniškai reikalaujantis kokybės. O štai Vašingtone eilinėje baldų parduotuvėje, į kurią atvedė smalsumas, pamačius komodą už 20 tūkst. dolerių. Mūsų išrankusis pirkėjas prie jos kokybės gerokai dar pasikabinėtų... – „Sidabrei“ po viešnagės JAV pasakojo Joniškio baldų gamybos įmonės vykdančioji direktorė Danguolė Tautvaišienė.
Užkariauti savo produkcija Ameriką – nemenkas iššūkis. Ypač žinant tai, kad ir Amerikoje visas pirmumo pozicijas jau užėmę gamintojai iš Kinijos, sugebantys jūrinius konteinerius su produkcija į JAV pristatyti per porą savaičių, kai iš Europos jie atkeliauja tik per keturias… Kita vertus, Jungtinės Amerikos Valstijos – specifinė rinka, prekėms ir jų medžiagoms reikalaujanti tarptautinių sertifikatų. Tad Danguolė Tautvaišienė grįžo su gausybe užduočių, darbų, kuriuos sėkmingai nuveikus „Joniškio baldams“ atsivertų ir Amerikos rinka. Vykdančioji direktorė neslepia tokių ambicijų: kada nors galbūt nutiks ir tai.