„Joniškio baldai“ Amerikoje žvalgėsi naujovių

Nuot­rau­kos iš as­me­ni­nio D. Taut­vai­šie­nės al­bu­mo
UAB „Jo­niš­kio bal­dai“ vyk­dan­čio­ji di­rek­to­rė Dan­guo­lė Taut­vai­šie­nė (vi­du­ry­je) su Bal­ti­jos bal­dų klas­te­rio na­riais bei Šiau­lių pre­ky­bos, pra­mo­nės ir ama­tų rū­mų at­sto­vais bu­vo priim­ti JAV Lie­tu­vos am­ba­sa­do­je
UAB „Jo­niš­kio bal­dai“ vyk­dan­čio­ji di­rek­to­rė Dan­guo­lė Taut­vai­šie­nė ne­se­niai vie­šė­jo Jung­ti­nė­se Ame­ri­kos Vals­ti­jo­se, kur Šiau­rės Ka­ro­li­no­je ke­lias die­nas lan­kė di­džiau­sią pa­sau­ly­je High Point bal­dų pa­ro­dą, da­ly­va­vo se­mi­na­ruo­se, Lie­tu­vos am­ba­sa­do­je su­si­pa­ži­no su lie­tu­vių, dir­ban­čių už At­lan­to, įmo­nė­mis ir jų pa­tir­ti­mi, klau­sė­si sėk­mės is­to­ri­jų, kaip tai jiems pa­vy­ko. Va­šing­to­ne su­si­tik­ta su ame­ri­kie­čiu Ber­nar­du, ku­ris Amer­ti­kos sos­ti­nė­je pre­kiau­ja vien tik lie­tu­viš­kų pre­kių ženk­lų pro­duk­ci­ja. Šiuo me­tu UAB „Jo­niš­kio bal­dai“ su vers­li­nin­ku Ame­ri­ko­je ap­ta­ria ga­li­mus tar­pu­sa­vio bend­ra­dar­bia­vi­mo niuan­sus.
Nuot­rau­kos iš as­me­ni­nio D. Taut­vai­šie­nės al­bu­mo
Iš Jung­ti­nė­se Ame­ri­kos Vals­ti­jo­se vy­ku­sios di­džiau­sios pa­sau­ly­je High Point bal­dų pa­ro­dos Dan­guo­lė Taut­vai­šie­nė par­ve­žė ke­le­tą ame­ri­kie­tiš­ko­sios bal­dų ma­dos pa­vyz­džių

Pro­duk­ci­jos rin­ką UAB „Jo­niš­kio bal­dai“ jau se­niai iš­plė­tę. Mū­sų ra­jo­ne pa­ga­min­ti bal­dai ke­liau­ja po vi­są Lie­tu­vą ir jau ku­rį lai­ką – net už­sie­ny­je. Su vers­lo mi­si­jo­mis po Eu­ro­pos vals­ty­bes ke­liau­jan­ti vyk­dan­čio­ji di­rek­to­rė Dan­guo­lė Taut­vai­šie­nė par­tne­rių il­ges­niems ar trum­pes­niems pro­jek­tams ran­da tiek Ai­ri­jo­je, tiek Šve­di­jo­je, Nor­ve­gi­jo­je ar Di­džio­sios Bri­ta­ni­jos sos­ti­nė­je. Ne­se­niai „Jo­niš­kio bal­dai“ į Nor­ve­gi­ją iš­ve­žė vir­tu­vi­nių bal­dų komp­lek­tų siun­tą, į Šve­di­ją – me­di­nius stal­vir­šius ka­vi­nei, į Lon­do­ną – bal­dus restoranui… Įmo­nės klien­tai iš kai­my­ni­nės Lat­vi­jos, sos­ti­nės Ry­gos, jau pri­ski­ria­mi prie vie­ti­nių, kiek jie pa­tei­kia už­sa­ky­mų.

Prieš ke­le­tą me­tų UAB „Jo­niš­kio bal­dai“ su dar sep­ty­nio­mis bal­dus ga­mi­nan­čio­mis įmo­nė­mis Šiau­liuo­se ir Ma­žei­kiuo­se bei vie­na švie­ti­mo įstai­ga, ruo­šian­čia di­zai­ne­rius, su­da­rė Bal­ti­jos bal­dų klas­te­rį. Nors iš­lai­ky­ti klas­te­rį kai­nuo­ja, ta­čiau tik su­si­vie­ni­jus ne­di­de­lėms įmo­nėms į klas­te­rius leng­viau pa­siek­ti už­sie­nio rin­kas, gau­ti nors da­li­nį fi­nan­sa­vi­mą įvai­riems pro­jek­tams ir net toms vers­lo ša­koms, ko­kių vie­na pa­ti įmo­nė ne­ga­lė­tų apim­ti ir įgy­ven­din­ti, mo­ky­mams.

Ir šią ke­lio­nę į Jung­ti­nes Ame­ri­kos Vals­ti­jas Bal­ti­jos bal­dų klas­te­riui, ku­riam pri­klau­so ir UAB „Jo­niš­kio bal­dai“, or­ga­ni­za­vo Šiau­lių pre­ky­bos, pra­mo­nės ir ama­tų rū­mai, vyk­dan­tys nau­jų ga­li­my­bių paieš­kos pro­jek­tus lie­tu­viš­ką pro­duk­ci­ją ga­mi­nan­čioms ir pa­slau­gas tei­kian­čioms įmo­nėms, su jo­mis da­ly­vau­ja už­sie­ny­je vyks­tan­čio­se tarp­tau­ti­nė­se pa­ro­do­se ir vers­lo mi­si­jo­se.

Vers­lo mi­si­jo­je bal­dų ga­min­to­jai iš Lie­tu­vos su­si­ti­ko su Niu­jor­ke jau ke­lin­tus me­tus dir­ban­čia lie­tu­viš­ko ka­pi­ta­lo įmo­ne „Nar­bu­tas ir ko“, ku­ri vers­lą į Užat­lan­tę ne per­kė­lė, o tik iš­plė­tė. Vers­li­nin­kai at­vi­ra­vo, da­li­no­si sa­vo pa­tir­ti­mi ir įžval­go­mis.

Vis tik pa­grin­di­nis vi­zi­to tiks­las – High Point bal­dų pa­ro­da, ku­rios dy­dis ne­nu­sa­ko­mas. Tik­ras eks­po­zi­ci­jų mies­tas su gat­vė­mis ir dau­gy­be eks­po­zi­nių cent­rų, 1114837m² eks­po­zi­ci­nio plo­to 180 pa­sta­tų, tad ne­nuos­ta­bu, kad per ke­lias die­nas ne­pa­jėg­ta vis­ko ap­žiū­rė­ti.

– At­vy­ko­me su­si­pa­žin­ti su Ame­ri­kos kon­cep­ci­jo­mis, kas čia ver­ti­na­ma ir yra po­pu­lia­ru, pa­ma­tė­me iš ar­ti tuos bal­dus, ku­rie sto­vi Ame­ri­kos žvaigž­džių na­muo­se, ko­kie in­ter­je­rai ku­ria­mi jų iš­tai­gin­guo­se na­muo­se, ką jos mėgs­ta ir pan. Ta­čiau ga­liu pa­sa­ky­ti, kad ne­pa­ma­tė­me nie­ko to­kio, ko iki šiol ne­bū­tu­me ži­no­ję. Džiu­gu, kad pra­ktiš­kai ko­ja ko­jon žen­gia­me. Ži­no­ma, par­si­ve­žiau idė­jų kon­cep­tua­liems, vie­ne­ti­niams ir iš­skir­ti­niams mi­ni­ma­lis­ti­nio sti­liaus bal­dams, ku­rie la­biau po­pu­lia­rūs ki­to­je At­lan­to pu­sė­je. Ne­ži­nau, ar tai pri­gis pas mus, nes ne tik lie­tu­viai, bet ir vi­sa Eu­ro­pa la­biau iš­ti­ki­ma kla­si­ki­niams bal­dams. Tik tuo – po­pu­lia­riais sti­liais – ir ski­ria­mės nuo Ame­ri­kos. Ga­liu pa­si­džiaug­ti, kad lie­tu­vis var­to­to­jas yra tik­ras es­te­tas, smulk­me­niš­kai rei­ka­lau­jan­tis ko­ky­bės. O štai Va­šing­to­ne ei­li­nė­je bal­dų par­duo­tu­vė­je, į ku­rią at­ve­dė smal­su­mas, pa­ma­čius ko­mo­dą už 20 tūkst. do­le­rių. Mū­sų iš­ran­ku­sis pir­kė­jas prie jos ko­ky­bės ge­ro­kai dar pa­si­ka­bi­nė­tų... – „Si­dab­rei“ po vieš­na­gės JAV pa­sa­ko­jo Jo­niš­kio bal­dų ga­my­bos įmo­nės vyk­dan­čio­ji di­rek­to­rė Dan­guo­lė Taut­vai­šie­nė.

Už­ka­riau­ti sa­vo pro­duk­ci­ja Ame­ri­ką – ne­men­kas iš­šū­kis. Ypač ži­nant tai, kad ir Ame­ri­ko­je vi­sas pir­mu­mo po­zi­ci­jas jau užė­mę ga­min­to­jai iš Ki­ni­jos, su­ge­ban­tys jū­ri­nius kon­tei­ne­rius su pro­duk­ci­ja į JAV pri­sta­ty­ti per po­rą sa­vai­čių, kai iš Eu­ro­pos jie at­ke­liau­ja tik per keturias… Ki­ta ver­tus, Jung­ti­nės Ame­ri­kos Vals­ti­jos – spe­ci­fi­nė rin­ka, pre­kėms ir jų me­džia­goms rei­ka­lau­jan­ti tarp­tau­ti­nių ser­ti­fi­ka­tų. Tad Dan­guo­lė Taut­vai­šie­nė grį­žo su gau­sy­be už­duo­čių, dar­bų, ku­riuos sėk­min­gai nu­vei­kus „Jo­niš­kio bal­dams“ at­si­ver­tų ir Ame­ri­kos rin­ka. Vyk­dan­čio­ji di­rek­to­rė ne­sle­pia to­kių am­bi­ci­jų: ka­da nors gal­būt nu­tiks ir tai.