SĖKMINGOS ADAPTACIJOS LINK

SĖKMINGOS ADAPTACIJOS LINK

SĖK­MIN­GOS ADAP­TA­CI­JOS LINK

Pir­mie­ji tre­ji vai­ko gy­ve­ni­mo me­tai – ne­pap­ras­tai in­ten­sy­vios rai­dos ir ug­dy­mo­si lai­ko­tar­pis. Ta­čiau daž­nai anks­ty­vo­jo am­žiaus vai­kai at­vyk­da­mi į dar­že­lį pa­ti­ria įvai­rių emo­ci­nių sun­ku­mų, dėl ku­rių blo­gė­ja jų so­cia­li­nė, emo­ci­nė, pa­žin­ti­nė rai­da.

Šio am­žiaus vai­kai sun­kiai adap­tuo­ja­si nau­jo­je ap­lin­ko­je, men­ki in­teg­ra­ci­jos so­cio­kul­tū­ri­nė­je ter­pė­je ge­bė­ji­mai. Tė­vai ma­ty­da­mi šiuos nors ir lai­ki­nus, ta­čiau su­dė­tin­gus pro­ce­sus, daž­nai jau­čia­si emo­ciš­kai ne­sau­gūs, ima ne­pa­si­ti­kė­ti ins­ti­tu­ci­niu ug­dy­mu ir net at­sii­ma vai­kus iš dar­že­lio. Pe­da­go­gai, su­si­dur­da­mi su šio­mis pro­ble­mo­mis, pa­ti­ria psi­cho­lo­gi­nį spau­di­mą, ne­pa­si­ten­ki­ni­mą sa­vo dar­bu, ima abe­jo­ti sa­vo pro­fe­si­ne kom­pe­ten­ci­ja. Esant šioms ap­lin­ky­bėms, nu­ken­čia ug­dy­mo­si pro­ce­so ko­ky­bė, vai­kų pa­si­ti­kė­ji­mas sa­vi­mi ir juos su­pan­čiais suau­gu­siais, taip pat ir vai­kų rai­da.

Siek­da­mas iš­spręs­ti šias pro­ble­mas Šiau­lių lop­še­lis-dar­že­lis „Žio­ge­lis“ įgy­ven­di­na ir koor­di­nuo­ja Erasmus+ pro­gra­mos dau­gia­ša­lės par­tne­rys­tės pro­jek­tą „At­ran­du dar­že­lį“, ku­rio tiks­las – anks­ty­vo­jo am­žiaus vai­kų so­cia­li­za­ci­jos ir in­teg­ra­ci­jos ge­ri­ni­mas ins­ti­tu­ci­nia­me ug­dy­me. To­dėl bir­že­lio 1-3 die­no­mis lop­še­ly­je-dar­že­ly­je or­ga­ni­zuo­ta „Va­sa­ros sto­vyk­la“ pra­de­dan­tiems įstai­gą lan­ky­ti vai­kams ir jų tė­vams.

Jos me­tu vai­kai, tė­vai bu­vo su­pa­žin­din­ti su gru­pių dar­buo­to­jo­mis, edu­ka­ci­ne ap­lin­ka, die­nos re­ži­mu ug­dy­mo įstai­go­je, ki­tais dar­že­ly­je dir­ban­čiais spe­cia­lis­tais. Vai­kams lais­vai žai­džiant gru­pė­je, tė­vai tu­rė­jo ga­li­my­bę bend­rau­ti su gru­pės auk­lė­to­jo­mis, pa­si­kon­sul­tuo­ti su spe­cia­liuo­ju pe­da­go­gu, lo­go­pe­du, ki­ne­zi­te­ra­peu­tu ir pa­si­da­lin­ti lū­kes­čiais, ap­tar­ti in­di­vi­dua­lius ug­dy­mo­si prio­ri­te­tus. Dis­ku­ta­vo apie adap­ta­ci­jos pro­ble­mas bei prie­žas­tis. Pe­da­go­gės ste­bė­da­mos vai­kus pa­ži­no jų cha­rak­te­rio sa­vy­bes, as­me­ni­nius ge­bė­ji­mus, in­di­vi­dua­lius po­rei­kius bei po­mė­gius.

Ma­žie­ji ug­dy­ti­niai kar­tu su tė­ve­liais bu­vo pa­kvies­ti į mu­zi­kos va­lan­dė­lę, spor­to ir ba­sei­no už­siė­mi­mus, kur sau­giai ga­lė­jo su­si­pa­žin­ti su edu­ka­ci­nė­mis erd­vė­mis, iš­ban­dy­ti įvai­rų in­ven­to­rių, su­ži­no­ti, ko­kie vai­kų ge­bė­ji­mai, ko­kiais bū­dais ir me­to­dais bus for­muo­ja­mi, ko­kie yra ar­ti­miau­si vai­kų ug­dy­mo­si sie­kiai. Veik­da­mi kar­tu su sa­vo vai­kais, tė­vai ga­lė­jo įver­tin­ti sa­vo vai­ko pa­si­ren­gi­mą lan­ky­ti dar­že­lį, ge­bė­ji­mą pri­si­tai­ky­ti nau­jo­je ap­lin­ko­je.

Po­zi­ty­vus vi­sų ug­dy­mo­si pro­ce­so da­ly­vių bend­ra­vi­mas, bend­ra­dar­bia­vi­mas ir pa­tir­tis „Va­sa­ros sto­vyk­lo­je“ lei­do vai­kams jaus­tis sau­giai, pa­žin­ti sa­ve ir ki­tus, ty­ri­nė­ti ap­lin­ką bei pa­dės sėk­min­giau adap­tuo­tis bei įsi­lie­ti į lop­še­lio-dar­že­lio „Žio­ge­lis“ bend­ruo­me­nę.

Straips­nį pa­ren­gė:

Jo­lan­ta Pa­ža­raus­kie­nė, ju­de­sio ko­rek­ci­jos mo­ky­to­ja

Jur­gi­ta Bal­čiū­nai­tė-Čės­nie­nė, lo­go­pe­dė

Šiau­lių lop­še­lis-dar­že­lis „Žio­ge­lis“

Šiau­lių lop­še­ly­je-dar­že­ly­je „Žio­ge­lis“ ma­žie­ji ug­dy­ti­niai kar­tu su tė­ve­liais bu­vo pa­kvies­ti į mu­zi­kos va­lan­dė­lę, bu­vo su­pa­žin­din­ti su gru­pių dar­buo­to­jo­mis, ki­ta edu­ka­ci­ne ap­lin­ka, die­nos re­ži­mu.