
Naujausios
Šeima, padorumas – atgyvenos?
Gediminas JAKAVONIS, „Žalgirio“ diskusijų vedėjas, Seimo narys
Priimant „Lytiškumo ugdymo bei rengimo šeimai programą“ beveik visos televizijos per žinias rodė protestuojančio jaunimo piketus. Nors, anot šios programos rengėjų, ji buvo tikrai kompromisinė ir rengta labai ilgą laiką, apsvarstant visus pasiūlymus, kuriuos teikė švietimo, sveikatos specialistai, į piketą susirinkę jauni žmonės teigė, kad tai – katalikiška atgyvena.
Mano nuomone, komercinių televizijų simpatijos buvo šio besišaipančio, besimaivančio, transparantus rankose laikančio jaunimėlio pusėje. Save laikantys liberaliais, man jie niekuo nesiskyrė nuo sovietinių komjaunuolių ar Mao Dzedongo Kinijos chunveibinų.
Mūsų tauta visuomet pasižymėjo pagarba šeimai, protėvių papročiams bei tradicijoms. Gal todėl turime tokią gražią šventę kaip Vėlinės, kai lankome savo artimųjų kapus. Na, o tarpukario metu pačiomis prestižiškiausiomis profesijomis buvo laikomos mokytojo, gydytojo ir kunigo, kurios padėjo išlaikyti sveiką Lietuvos dvasią, išugdžiusią Tėvynės gynėjų – pokario partizanų – kartą.
Tai kas gi mums atsitiko, kad gyvendami nepriklausomoje Lietuvoje, tiksliau, mums įstojus į Europos sąjungą, tapome „vakarietiškiausiais“ iš visų „vakariečių“. Kai mūsų Nepriklausomybės Atkūrimo Akto signatarai rašė Konstituciją, niekam nė į galvą neatėjo, kad šeima gali būti laikoma „tėvas 1 + tėvas 2“.
Minėta programa pakankamai liberali, bet piketuotojams neužtenka, kad į ją įtraukti net ir tokie punktai kaip:
20. Siekiant programos tikslų, neleistina:
20.8. diskriminuoti asmenį dėl jo, jo tėvų (globėjų, rūpintojų)
lytinės orientacijos ir/ar jos nepriėmimo, lytinės tapatybės.20.9. skatinti nepasitenkinimą savo kūnu, išvaizda ar lytine orientacija, savo kūno, išvaizdos ar lytinės orientacijos nepriėmimą.“
Pirmiausia, esu įsitikinęs, kad lytinis auklėjimas prasideda šeimoje ir jau mokyklose turi būti atsiklausiama tėvų nuomonės.
Štai keli mokiniams teikiamo turinio/siekiamo žinojimo pavyzdžiai:
2.5.3.1. Įvardija, kad asmenys gali būti heteroseksualios, homoseksualios, biseksualios orientacijos; suvokia, kad tai – dalis žmogaus lytiškumo įvairovės.
2.5.3.2. Svarsto, kokius emocinius išgyvenimus patiria skirtingų lytinių orientacijų asmenys.
Negaliu nepaironizuoti, kad gal tokiu atveju punktą 2.5.3.1. papildykime zoofilija, nekrofilija ir pedofilija? Tuomet tikrai turėtume visą lytiškumo įvairovės vaizdą.
O 2.5.3.2 punktą dėstydami mokyklose įveskite praktikos laboratorinius darbus ir pornografinių filmų peržiūras pamokų metu.
Esame nedidelė, po Puerto Riko ir Latvijos sparčiausiai pasaulyje mažėjanti tauta. Atrodytų, tai suprasdami, anot mūsų himno žodžių, „didvyrių žemėje“, kad neišnyktume šiuo pilnu globalizacijos iššūkių laikotarpiu, turėtume elgtis protingai ir labai išmintingai. Mes šios žemės – Lietuvos – nepaveldėjome iš savo tėvų, mes ją pasiskolinome iš savo vaikų. Tik ar bus ją kam grąžinti? Gimstamumo mažėjimas ir emigracija retina mūsų valstybės žmonių gretas, o dar ir mūsų pačių priimami sprendimai ir ilgalaikės strategijos neturėjimas.
Kažkada šviesaus atminimo G.Beresnevičius rašė, kad „mes kėlėm dainuojančias revoliucijas, griovėm berlynų sienas ir patys nepamatėm, kaip atsivėrėm pragaro vartus, už kurių radom tik senųjų, gerųjų Europos dievų kapines“.
Kodėl iš ten mes, lietuviai, visada turime susirinkti visą purvą? Ir kodėl Lietuvoje klasikines, tradicines šeimas ginančioms visuomeninėms organizacijoms iš užsienio pinigų neskiriama?
Tokio tipo programoms įstatymai ar įsakymai niekada nepriimami be aukšto lygio politikų palaikymo. Tada skamba frazė: „bažnyčia atskirta nuo valstybės“, o štai per didžiausias religines šventes matau tų žmonių veidus pirmose bažnyčių eilėse. Ar nereikėtų ant maldos namų, kaip ir ant daugelio įstaigų, kabinti lentelių „prekybos agentai nepageidautini“?