
Naujausios

Tokie savi ir atpažįstami
Baltojoje sinagogoje eksponuojamoje parodoje atpažįstamas aukštyn besistiebiantis tarsi kepurę užsivožęs vandens bokštas, kažkur vienumoje stypsantis medelis, daugelio iki skausmo pažįstamas į autobusų stotį numintas takelis ir mėlynai dažytas dviaukštis gyvenamasis namas, Žeimaičių kvartalo daugiabutis, į paveikslą atėjęs iš dailininko vaikystės, įspūdingai ryškiomis spalvomis sušvitęs sinagogų kompleksas, aukštyn šaunanti bažnyčios bokšto smailė, miesto centro parduotuvėlės, nebeveikianti degalinė – tarsi nykimo ženklas, žemės ūkio mokyklos garažai, netikėtai spalvingai sužysta turgaus tvora. O kur dar senasis miesto baseinas, viliojanti meldų širma.
Menininkas per savo darbus pasakoja miesto istoriją, į ją sujungdamas įvairiausius objektus, liudijančius vykstantį gyvenimą ir jo kaitą, kartais ir kai kuriuos merdėjimo ženklus, kurie tapyboje virsta iškalbingais vaizdiniais, labiau žavinčiais nei liūdinančiais.
Objektai ateidavo tarsi savaime
Rajono meras Vitalijus Gailius, apžiūrėjęs parodą, pastebėjo, kad Egidijus Godliauskas pamatė ne vieną probleminę vietą, kurią reikia tvarkyti. O parodą priėmusio Joniškio istorijos ir kultūros muziejaus direktorė Rasa Ališauskienė pasidžiaudė, kad jauno menininko žvilgsnis nukrypo į labai brangius miestui paveldo objektus.
Ir toliau garsinti Joniškio kraštą dailininkui linkėjo savivaldybės administracijos direktorė Valė Kulvinskienė, o Kultūros ir meno tarybos pirmininkė Edita Rudienė sakė kaskart jo parodose atrandanti kažką naujo, matanti tobulėjimą.
Pats dailininkas Egidijus Godliauskas pasakojo, kad objektai, kuriuos tapė parodai, ateidavo savaime, lyg pasiprašydami būti tapomi. Kai kuriuos juos buvo anksčiau, prieš penkerius šešerius metus užfiksavęs fotografijose, tad norėjosi atspindėtį dar neseną praeitė. kai kurios vietos susijusios su jo vaikyste.
25 darbai – greičiau nei per pusmetį
„Lietuvos kultūros tarybos stipendiją buvau gavęs abstrakcijoms tapyti, dabar įvyko posūkis į peizažą. Kitaip matyti aplinką nėra lengva, bet įdomu. Vėliau galvoju grįžti ir prie portretų“, – pasakojo Egidijus Godliauskas.
25 darbus parodai jis sakė nutapęs mažiau nei per pusmetį. Visos kitos veiklos buvo sąmoningai atidėti į šalį ir dirbama ties Joniškio peizažais. Tik keli paveikslai įsikomponavo iš rugpjūčio mėnesį Viešučiuose (Akmenės rajonas) organizuoto dailininkų miniplenero, kuriame buvo gilinamasi į Žiemgalos krašto istoriją, o paveiksluose atsidūrė idėjos, jų transformacijos, atspindžiai, gimę vaikščiojant po apylinkes. Pasak E. Godliausko, pleneras buvo labai įdomus, net ir pačios gyvenimo sąlygos kažkur išnykusio kaimo vietoje, nakvojant palapinėse inspiravo naujai kūrybai.
E. Godliauskas džiaugiasi jau metus dirbantis įkurtoje savo studijoje (buvusiame žemės ūkio banke – aut. past.). Per tą laiką sakė spėjęs nutapyti apie šimtą darbų, vienas paveikslas gimsta vidutiniškai per tris dienas.
Parodai „Žiemgalos peizažai 2“ menininkas buvo gavęs 2000 eurų Joniškio rajono savivaldybės stipendiją, kuri jam skirta jau antrą kartą. Pirmajam šios tematikos paveikslų ciklui stipendija jam buvo skirta 2014 metais.
Kūrybingi ir intensyvūs metai
Šie metais Egidijui Godliauskui itin kūrybingi ir intensyvūs. Vien šiuo metu Joniškyje eksponuojamos net trys jo personalinės parodos: be jau minėtų miesto peizažų Baltojoje sinagogoje, jos dar veikia Joniškio „Aušros“ gimnazijoje ir Joniškio ligoninėje. Be to, personalinės parodos vyko Joniškio kultūros centre, Kaune, Klaipėdoje.
„Pagalvokime, kiek Joniškis užaugino kūrėjų, menininkų, o kiek iš jų čia liko“, – į tai, kad E. Godliauskas kuria Joniškyje atkreipė dėmesį Joniškio „Aušros“ gimnazijos mokytoja Jurgita Burauskienė.
Nors joniškietis šiuolaikinės dailės atstovas žinomas kaip abstrakcijų kūrėjas, kartais jo paveiksluose atsiduria kontraversiškai vertinamų politikų – JAV Prezidento Donaldo Trumpo, Rusijos Prezidento Vladmiro Putino – portretai.
Jam rūpi ir pasaulio kultūros aktualijos, meno suvaržymo, cenzūros pasireiškimas įvairiose šalyse. Kai šių metų balandį kaip nepadorus iš parodos Lenkijoje Varšuvoje veikiančiame nacionaliniame muziejuje buvo pašalintas 1975 metų videomeno kūrinys „Sztuka konsumpcyjna“ („Vartotojiškas menas“), kuriame menininkės Natalios LL kūrinyje vaizduojama jauna moteris, su dideliu malonumu valganti bananą, jis nutapė tokį valgančios bananą moters protretą ir pateikė jį Šiaulių dailininkų parodai.
Šią vasarą trys Egidijaus Godliausko tapytos abstrakcijos išvyko į dailės galeriją Padujos mieste, esančiame už 40 kilometrų nuo turistų itin pamėgtos Venecijos. Pagal metams pasirašytą sutartį galerija įsipareigojo darbus eksponuoti keliose tarptautinėse meno parodose–mugėse, kur minėtus darbus norintieji lankytojai galės ir įsigyti.