
Naujausios
Merai socialiniuose tinkluose – banginiai ir kilbukai
Dienos pradžia daugeliui neatsiejama ne tik nuo kavos, bet ir nuo apsilankymo „Facebook“, „Instagram“ ar „Twitter“. Socialiniuose tinkluose „plaukioja“ ir politikai. Kaip ten sekasi didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio – merams?
Vilmantas VENCKŪNAS
vilmantas@skrastas.lt
Būtina, bet pavojinga
Apie merų komunikaciją ir socialinių tinklų reikšmę kalbinome šios srities ekspertus.
Komunikacijos konsultantų agentūros „VRP Hill+Knowlton Strategies“ kūrybos direktorius Aidas Puklevičius sako, kad socialinių tinklų svarba šiuolaikiniam politikui yra milžiniška – tai vienas efektyviausių būdų nemokamai išreikšti ir išplatinti savo nuomonę. Socialiniai tinklai ne tiek padeda pritraukti naujų rinkėjų, kiek gelbsti išlaikant esamus – politikas gali diskutuoti, sužinoti, kas svarbu jam simpatizuojantiems žmonėms.
Politinės komunikacijos konsultantas Mindaugas Lapinskas teigė, kad kartais politikas socialiniame tinkle gali patekti į užburtą ratą – tampa savo siauro gerbėjų rato įkaitu.
„Užuot daręs gerus darbus miestui ar tautai, tu darai gerus darbus „Facebook“ draugams, kurie tau už tai atsako „like'ais“. Kai kurie politikai praranda realybės jausmą, jiems atrodo, kad gyvenimas daugiau vyksta socialiniuose tinkluose, o ne realiame gyvenime“, – sakė konsultantas.
Šiaulių meras: „s-v-a-r-b-i-a-u-s-i-a“
Šiaulių miesto meras Artūras Visockas naudojasi tik „Facebook“, kuriame turi asmeninę paskyrą. Meras turi 3 873 draugus, 82 žmonės jį seka.
Šiaulių miesto galva paskyroje rašo nuomonę apie miesto, Lietuvos problemas, dalijasi nuotraukomis iš darbo susitikimų, savo laisvalaikio. Įrašai yra aktyviai komentuojami, daugiausia merą palaikančių žmonių.
Štai liepos 18 dienos įraše meras rašė apie „spektaklį“ pavadinimu „Vyšniausko gatvė“, galbūt turėdamas omenyje „Šiaulių krašte“ aprašytą Eteno-Lero gatvės gyventojų istoriją? Gatvės, kurioje gyvena ir Tarybos narys Gedeminas Vyšniauskas, gyventojai, nesulaukę Savivaldybės pagalbos, patys išsiasfaltavo gatvę, tačiau valdininkai susirūpino, ar darbai buvo legalūs.
Meras savo profilyje rašo: „ Vyšniausko spektaklyje“ lieka neatsakyta mįslė: šaukiama garsiai, o režisierius ... dėl gatvės dokumentų net... nesikreipė... į savivaldybę. Turbūt bijojo... gauti greitą leidimą darbams ir padėką?( iš pagarbos tokiais atvejais kviečiu pietų.)“ Komentatoriai linkėjo merui stiprybės ir sėkmingų darbų ateityje.
A. Visockas „Šiaulių kraštui“ teigė, kad buvimas socialiniame tinkle palengvina bendravimą su miestiečiais. „Turiu pavyzdžių, kai gyventojų iškeltus klausimus ar smulkias problemas pavyksta išspręsti per keletą minučių. Jei tie žmonės būtų rašę oficialų prašymą – būtų tekę laukti kelias savaites“, – patirtimi dalijosi Šiaulių meras.
Skaitant A. Visocko įrašus, į akį krinta kai kurių žodžių rašyba su brūkšneliais (pavyzdžiui, s-v-a-r-b-i-a-u-s-i-a). Meras teigė, kad taip jis tam tikrai informacijai bando suteikti papildomą „svorį“.
„Gruboka komunikacija“
Politinės komunikacijos konsultantas M. Lapinskas mano, kad A. Visockas „Facebook“ išlieka nuoseklus savo įvaizdžiui – nepriklausomo ir savo galva galvojančio politiko. Tai matyti ir iš mero įrašo liepos 7 dieną, kuriame jis pabrėžė, kad neturės politinio puslapio ir toliau jo profilyje svarbiausia bus šeima.
Pasak M. Lapinsko, Šiaulių vadovo komunikacija gruboka, tačiau jis toks atrodė ir eidamas į rinkimus.
Vilniaus meras: #smagu
Vilniaus meras Remigijus Šimašius yra vienas aktyviausių Lietuvos politikų socialinėse medijose – „Facebook“ tinkle jis turi asmeninį profilį ir politiko puslapį, taip pat turi paskyras „Twitter“, „LinkedIN“, „Instagram“, „Google+“.
Savo asmeniniame profilyje R. Šimašius turi 3 243 draugus bei 45 865 sekėjus, 40 493 žmonėms patinka politinis Vilniaus mero puslapis.
Praėjusią savaitę sostinės meras įdėjo nuotraukas iš susitikimo su geriausiais Vilniaus abiturientais, taip pat naujos erdvės startuoliams „Rise Vilnius“ atidarymo.
Keletas R. Šimašiaus įrašų sukėlė nepasitenkinimą: po Nicos žudynių jis pareiškė užuojautą žuvusiesiems, tačiau kai kurie žmonės piktinosi, kad tai tik dar vienas pranešimas būti vieningiems, be jokių konkrečių pasiūlymų.
Kai meras palinkėjo sėkmės UEFA Čempionų lygos atrankoje kovojančiam Vilniaus „Žalgiriui“, keletui žmonių kilo klausimas, ar R. Šimašiui nuoširdžiai rūpi futbolas, nes prieš „Euro 2016“ finalą jis pasidalijo tokia žinute asmeniniame profilyje: „O čia labai blogai, jei futbolo čempionato žiūri tik finalą?.. Arba ir to nežiūri?..“
R. Šimašius teigė, kad politiko puslapis skirtas politinei, mero veiklai. Asmeniniame profilyje jis leidžia kartais paskelbti nuotraukas iš savaitgalio iškylos su vaikais arba rytinio pasivaikščiojimo su šuniuku Mumiu. Tačiau asmeniniame profilyje daug rašo ir apie darbus, taip pasiekdamas didesnę auditoriją.
Sostinės meras aktyvus ir „Twitter“ tinkle – čia jis turi per 4 tūkstančius sekėjų. Šiame tinkle meras rašo tik anglų kalba, nes daugiausiai sekėjų yra iš užsienio.
R. Šimašius kartais dėl savo aktyvios veiklos socialiniuose tinkluose yra pavadinamas „Facebook“ meru. Žinoma tapo ir jo dažnai vartojama žyma #smagu. „Ji atsirado žurnalistui Andriui Tapinui pastebėjus, kad dažnai vartoju šį žodį. Gyvenime daug dalykų, kurie yra tiesiog smagūs, tai kodėl apie tai neužsiminus dažniau?“ – svarstė sostinės galva.
Kokia nauda miestui?
Politinės komunikacijos konsultantas M. Lapinskas sako, kad R. Šimašius kartais dalijasi informacija tik tam, kad pralinksmintų savo sekėjus. Pavyzdžiui, šių metų vasarį, kai ledonešis nutraukė baržą-restoraną Vilniaus meras įdėjo keturias nuotraukas kur barža nuplaukė. Pasak M. Lapinsko, tokie įrašai linksmina „Facebook“ bendruomenę, bet miestui naudos neprideda.
Kauno meras: štilis
Laikinosios sostinės meras Visvaldas Matijošaitis nesinaudoja jokiais socialiniais tinklais. Ar tai trūkumas?
M. Lapinsko nuomone, V. Matijošaičiui pavyksta efektyviai komunikuoti kitais kanalais. Kauno mero asmenybė patraukli, todėl žurnalistai patys ateina pas jį ir sukuria informacijos sklaidą, tad socialiniai tinklai jam nėra būtini.
Klaipėdos meras: dvi paskyros
Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas „Facebook“ turi asmeninį profilį, su 4 987 draugais ir 4 015 sekėjų, 4 989 žmonėms patinka politiko puslapis.
Kadangi praėjusią savaitę meras atostogavo, jo politinis puslapis nebuvo aktyvus – pareikšta užuojauta Nicos aukoms, nuotrauka iš susitikimo su Neringos meru, pranešimas, kad meras atostogaus Klaipėdoje. Bet asmeninis profilis mirgėjo nuotraukomis iš V. Grubliausko atostogų.
Uostamiesčio meras „Šiaulių kraštui“ teigė, kad socialiniai tinklai politikams – galimybė gauti informaciją iš pirminių šaltinių.
V. Grubliauskas stengiasi atskirti dvi savo „Facebook“ paskyras. Politinis puslapis yra oficialesnis, skirtas mero veiklai, diskusijoms, o asmeniniame profilyje daugiau laisvalaikio akimirkų.
Klaipėdos meras turi ir „Twitter“ paskyrą, tačiau aktyviai ja nesinaudoja. Sako, neturi laiko ir nenori, kad paskyra būtų administruojama jo patarėjų. Kol kas jam pakanka „Facebook“.
Daug žodžių – mažai esmės
Politinės komunikacijos ekspertas M. Lapinskas kritikavo V. Grubliauską dėl jo minkštos pozicijos daugeliu klausimų. Esą Klaipėdos mero įrašuose daug žodžių, bet mažai esmės ir kartais sunku suprasti kokią poziciją jis palaiko.
Panevėžio meras:
Panevėžio miesto meras Rytis Mykolas Račkauskas turi asmeninį profilį ir politiko puslapį „Facebook“ tinkle, tačiau aktyviai naudoja tik pastarąjį. Puslapį mėgsta 863 žmonės. Pranešimai pasirodo 1-2 kartus per dvi savaites, juose dažniausiai pranešami nauji Savivaldybės sprendimai, pateikiama informacija iš mero susitikimų.
Paskutiniai pranešimai dažniausiai buvo proginiai – sveikinimas su Valstybės diena, nuotrauka su Joninių pyragu. Tačiau būta ir formalios informacijos – atvirojo jaunimo centro steigimas, susitikimas su LFF valdyba.
„Šiaulių kraštui“ meras džiaugėsi buvimu „Facebook“, nes tai esanti puiki galimybė operatyviai bendrauti su žmonėmis.
R. M. Račkauskas mano, kad socialiniuose tinkluose veikiantys žmonės bei jų iniciatyvos tampa lygiaverčiais politikos dalyviais. Tai motyvuoja politikoje aktyviau dalyvauti kiekvieną. Meras neatmeta galimybės ateityje susikurti paskyras ir kituose socialiniuose tinkluose.
„Biurokratinės klišės“
Politinės komunikacijos konsultantas M. Lapinskas buvo ypač kritiškas Aukštaitijos sostinės merui, jo puslapį pavadindamas visiškai prėsku biurokratiniu reikalu. Tačiau tai gali patikti žmonėms, kurie įsivaizduoja, kad politikas – žmogus, kalbantis biurokratinėmis klišėmis.
„Panevėžio mero puslapis yra skirtas žmonėms, kurie laisvalaikiu mėgsta skaityti skalbimo mašinos instrukciją“, – ironizavo ekspertas.
Kaip pageidavimų koncertas
Komunikacijos konsultantų agentūros „VRP Hill+Knowlton Strategies“ kūrybos direktorius A. Puklevičius geriausiai vertino Vilniaus mero komunikaciją socialiniuose tinkluose. R. Šimašius aktyvus buvo ir prieš laimėdamas mero rinkimus.
Mindaugas Lapinskas negalėjo įvardinti kurio mero komunikacija geriausia – jie visi turi skirtingas strategijas ir tikslus socialiniuose tinkluose. Jo nuomone, žmonės renkasi tai, kas jiems įdomu ir patinka, tai primena pageidavimų koncertą.
„Jeigu komunikacija siekiama plėsti savo gerbėjų ratą, tai turbūt R. Šimašius šia prasme yra efektyviausias. Jei tai yra komunikacija, reikalinga norint gauti atgalinius signalus iš rinkėjų, tai Šiaulių meras visai neblogai atrodo“, – įvertino M.Lapinskas.
„Facebook“ nuotr.
DEKLARACIJA: A. Visockas nekurs atskiro politiko puslapio, nes jam svarbiausia šeima.
SMAGU: Sostinės meras stengiasi dalytis ne tik politiniais, bet ir „smagiais“ dalykais.
BENDRAVIMAS: Panevėžio meras džiaugiasi, kad socialiniai tinklai padeda tiesiogiai bendrauti su žmonėmis.
GYVENIMAI: Klaipėdos meras „Facebook“ tinkle stengiasi atskirti politiko darbą ir asmeninį gyvenimą.
Asmeninio profilio „Facebook“ nuotr.
STRATEGIJOS: Politinės komunikacijos konsultantas M. Lapinskas mano, kad kiekvienas turi savo komunikacijos socialiniuose tinkluose strategiją, tad geriausiųjų nėra.
Martyno AMBRAZO (ELTA) nuotr.
RINKĖJAI: Komunikacijos konsultantų agentūros „VRP Hill+Knowlton Strategies“ kūrybos direktorius A. Puklevičius teigia, kad socialiniai tinklai labiau padeda išlaikyti esamus rinkėjus, o ne pritraukti naujų.