
Naujausios
SĖKMINGOS ADAPTACIJOS LINK
Pirmieji treji vaiko gyvenimo metai – nepaprastai intensyvios raidos ir ugdymosi laikotarpis. Tačiau dažnai ankstyvojo amžiaus vaikai atvykdami į darželį patiria įvairių emocinių sunkumų, dėl kurių blogėja jų socialinė, emocinė, pažintinė raida.
Šio amžiaus vaikai sunkiai adaptuojasi naujoje aplinkoje, menki integracijos sociokultūrinėje terpėje gebėjimai. Tėvai matydami šiuos nors ir laikinus, tačiau sudėtingus procesus, dažnai jaučiasi emociškai nesaugūs, ima nepasitikėti instituciniu ugdymu ir net atsiima vaikus iš darželio. Pedagogai, susidurdami su šiomis problemomis, patiria psichologinį spaudimą, nepasitenkinimą savo darbu, ima abejoti savo profesine kompetencija. Esant šioms aplinkybėms, nukenčia ugdymosi proceso kokybė, vaikų pasitikėjimas savimi ir juos supančiais suaugusiais, taip pat ir vaikų raida.
Siekdamas išspręsti šias problemas Šiaulių lopšelis-darželis „Žiogelis“ įgyvendina ir koordinuoja Erasmus+ programos daugiašalės partnerystės projektą „Atrandu darželį“, kurio tikslas – ankstyvojo amžiaus vaikų socializacijos ir integracijos gerinimas instituciniame ugdyme. Todėl birželio 1-3 dienomis lopšelyje-darželyje organizuota „Vasaros stovykla“ pradedantiems įstaigą lankyti vaikams ir jų tėvams.
Jos metu vaikai, tėvai buvo supažindinti su grupių darbuotojomis, edukacine aplinka, dienos režimu ugdymo įstaigoje, kitais darželyje dirbančiais specialistais. Vaikams laisvai žaidžiant grupėje, tėvai turėjo galimybę bendrauti su grupės auklėtojomis, pasikonsultuoti su specialiuoju pedagogu, logopedu, kineziterapeutu ir pasidalinti lūkesčiais, aptarti individualius ugdymosi prioritetus. Diskutavo apie adaptacijos problemas bei priežastis. Pedagogės stebėdamos vaikus pažino jų charakterio savybes, asmeninius gebėjimus, individualius poreikius bei pomėgius.
Mažieji ugdytiniai kartu su tėveliais buvo pakviesti į muzikos valandėlę, sporto ir baseino užsiėmimus, kur saugiai galėjo susipažinti su edukacinėmis erdvėmis, išbandyti įvairų inventorių, sužinoti, kokie vaikų gebėjimai, kokiais būdais ir metodais bus formuojami, kokie yra artimiausi vaikų ugdymosi siekiai. Veikdami kartu su savo vaikais, tėvai galėjo įvertinti savo vaiko pasirengimą lankyti darželį, gebėjimą prisitaikyti naujoje aplinkoje.
Pozityvus visų ugdymosi proceso dalyvių bendravimas, bendradarbiavimas ir patirtis „Vasaros stovykloje“ leido vaikams jaustis saugiai, pažinti save ir kitus, tyrinėti aplinką bei padės sėkmingiau adaptuotis bei įsilieti į lopšelio-darželio „Žiogelis“ bendruomenę.
Straipsnį parengė:
Jolanta Pažarauskienė, judesio korekcijos mokytoja
Jurgita Balčiūnaitė-Čėsnienė, logopedė
Šiaulių lopšelis-darželis „Žiogelis“
Šiaulių lopšelyje-darželyje „Žiogelis“ mažieji ugdytiniai kartu su tėveliais buvo pakviesti į muzikos valandėlę, buvo supažindinti su grupių darbuotojomis, kita edukacine aplinka, dienos režimu.