
Naujausios

– Ačiū. Esu nustebinta, kokie buvote aktyvūs žalių kryžių statymo akcijoje, mano telefonas netilo – ūkininkai skambina ir praneša, kur ir kiek kryžių pastatė. Taip ir reikia. Nieko nebus, niekas mūsų interesų, jei ne mes patys, neapgins. Reikia tai įsisąmoninti visam laikui. Girdžiu, kaip senieji ūkininkai atsidūsta: buvęs toks niekam tikęs įstatymas, valdžia atšaukė… Niekas nieko gera valia neatšaukia, viską, ką pavyksta pasiekti, tai mūsų vienybės ir stiprybės kaina – turime nuolat reikalauti, įrodinėti ir intensyviai kursuoti tarp Joniškio ir Vilniaus. Todėl vienytis ir tikslų siekti kartu šiandien yra būtinybė. Raginu visus ūkininkus, kurie nepriklauso organizacijai, nedelsti ir į ją įstoti, o ne naudotis mūsų darbo, sugaišto laiko sąskaita iškovotomis sąlygomis, – antradienį susirinkime kalbėjo Lietuvos ūkininkų sąjungos viceprezidentė, Joniškio skyriaus pirmininkė Lilija Šermukšnienė. Jai pritarė ūkininkas Andrius Jarulis: „Mes sprendžiam visų problemas. Jei ne lietįuvos ūkininkų sąjunga, nebūtumėt turėję su kuo rapsų nupurkšti… Tai gal prisidėkit prie tos bendros kovos, o ne vien tik naudokitės mūsų rankomis išspręstomis problemomis.“
Antradienį rajono ūkininkai su žemės ūkio technika nuo 10 val. rikiuojasi prie kooperatyvo „Joniškio aruyodas“ ir apvažiavimo, 10.30 val. kviečiasi rajono merą, kad informuotų, dėl ko taip sujudę rajono žemdirbiai, įteiks ir rezoliuciją, kurios vienas egzempliorius keliaus ir į Vilnių.
Ūkininkų sąjungos pirmininkė, atsakinga už tvarką, ūkininkų, dalyvausiančių piketo akcijoje, prašė laikytis 20 km/val. greičio, nedaryti kamščių.
Į piketo akciją su senais, o ir naujais, bet lizingu pikrtais traktoriais suvažiuosiančių žemdirbių Sąjungos pirmininkė Lilija Šermukšnienė prašė nebūti kukliais: jei traktorius pirktas lizingu – tai ant plakato taip ir parašyti – „Pirktas lizingu“.
– Nes visuomenėje apie ūkininkus atsiliepimai yra gan dviprasmiški. Sako, važinėjat nauja technika, naujais visureigiais ir jums vis blogai… – kalbėjo L. Šermukšnienė.
Protesto akcijoje dalyvaujančiai transporto priemonei keliami reikalavimai, kad ji būtų techniškai tvarkinga, vairuotojas turėtų galiojančią techninę apžiūrą patvirtinantį dokumentą.
Atkreipiamas proteste dalyvausiančių žemdirbių dėmesys, kad žymėtą dyzeliną galima naudoti tik važiuojant dirbti laukų ir vežti pagamintą produkciją, o žemės ūkio technika važiuoti mokamais keliais nemokant kelių mokesčio galima tik tada, kai važiuojama į lauką arba iš jo. Visais kitais atvejais būtina sumokėti kelių mokesčius. Taikios akcijos metu taip pat negali būti specialiai trikdomas įprastas visuomenės gyvenimas.
– Matysim, kas bus toliau. Ar šnekėsis su mumis, ar girdės mūsų balsą? Jei ne, gruodžio 6-ąją važiuosim į Vilnių, – rajono žemdirbiams kalbėjo L. Šermukšnienė.
Žemdirbius laukuose statyti kryžius, išvažiuoti į rajono centrus paskatino planuojami pokyčiai, kurie aiškiai ne žemdirbio naudai – valdžios koridoriuose svarstoma sumažinti žemdirbiams skiriamo žalio kuro kiekį, didinti akcizą nuo 56 Eur/t iki 146 Eur/t, kaip pasiūlė LR Prezidentas; gazoliną žemdirbiams siūloma pirkti rinkos kaina; didinti žemės mokesčio nuo rinkos kainos koeficientą, kuris realiai už turimą hektarą padidintų mokesčius net 50 Eur; galiausiai pelno mokesčių SODRAI „lubos“, kurios toliau kiršins smulkų, vidutinį su stambiu ūkininku.
Susirinkę ūkininkai liejo tulžį: kodėl Nacionalinė mokėjimų agentūra (NMA), viešinanti žemdirbiams dalijamus milijardus, nemini, kiek išleidžia savo reikmėms : 740 darbuotojų, kai vidutinis atlyginimas siekia 1790 Eur, 164 automobilių išlaikymui. Rajono žemdirbiai vieni kitų klausinėjo, kas rajone yra Žemės ūkio rūmų atstovas ir kokias problemas jis yra išsprendęs?
Žemdirbių piketą palaiko ne tik Lietuvos ūkininkų sąjunga, bet ir Lietuvos žemės ūkio bendrovių asociacija, daržininkai ir sodininkai, gyvulininkystės sektoriaus asociacijos nariai.