Pakražantiškis įkūrė 20 darbo vietų

Pakražantiškis įkūrė 20 darbo vietų

Pakražantiškis įkūrė 20 darbo vietų

Vos baigęs miškininkystės magistro studijas pakražantiškis Egidijus Žilinskas neieškojo darbo ir nemynė darbo biržos slenksčių. Vokietijoje nupirko naudotą sunkvežimį ir pradėjo savą verslą. Į mišką taip ir neįžengė. Šiandien jis bendrovės „Studlita“ direktorius, sukūręs 20 darbo vietų jauniems Kelmės krašto žmonėms.

Regina MUSNECKIENĖ

reginamus@skrastas.lt

Vilkikai uždirbo pinigų tarptautinei įmonei

Egidijaus Žilinsko verslas gimė prieš dešimt metų. 2004-aisiais, prasiautus Anatolijaus uraganui, buvo išversta daug medžių jo tėvams priklausančiame miške. Tėvas leido sūnui sutvarkyti išvartas ir parduoti.

Taip tuomet buvęs Miškininkystės fakulteto studentas užsidirbo pinigų verslo pradžiai. Iš Vokietijos parsivežė naudotą vilkiką ir pradėjo siūlyti pervežimo paslaugas.

Netrukus išsimokėtinai nusipirko dar porą vilkikų. Jau trys sunkvežimiai zujo po Lietuvą vežiodami statybines medžiagas ir kitokias prekes.

„Transportas visada mane traukė, – savo apsisprendimą kurti verslą aiškina Egidijus. – Be to, norėjosi savarankiškumo. Atrodė kvaila vaikščioti pas darbdavius ir siūlytis į darbą.“

Sūnų įkvėpė ir tėvo verslas. Jis pats įkūrė kooperatyvą „Pakražantis“, kuris superka iš gyventojų pieną.

Kol „Studlitos“ bendrovė dirbo Lietuvos rinkoje, pačiam verslininkui teko ieškoti krovinių. Visada laikėsi principo, kad sunkvežimis negali dykinėti. Jis turi nuolatos dirbti, išskyrus tą laiką, kai miega vairuotojas.

Verslininko nuojautą turintis pakražantiškis per aštuonerius metus suspaudė kapitalą, reikalingą eiti toliau. Nusprendė krovinius vežioti ne Lietuvoje, o Vakarų Europoje.

Sunkvežimiai grįžta kartą per metus

Prieš porą metų ponas Egidijus surado partnerį – Kaune įsikūrusią logistikos įmonę „Kamida Logistics“. Ji užsiima krovinių paieška Vakarų Europoje ir perka pervežimo paslaugas.

„Lietuvos rinkoje patys ieškojome krovinių, – pasakoja E.Žilinskas. – Europoje reikia ir vardo, ir įdirbio, ir patirties. Naujokas, turėdamas vos kelis automobilius, taip lengvai neįsitvirtins. „Kamida Logistics“ mums padeda ne tik kroviniais, bet ir informacija, konsultacijomis. Laiku atsiskaito už paslaugas. Mūsų rūpestis, kad mašinos būtų tvarkingos ir važiuotų.“

Iš sukauptų pinigų E.Žilinskas nupirko du sunkvežimius ir pradėjo vežioti krovinius po Europą. Po kelių mėnesių nupirko dar porą sunkvežimių. Dar aštuonis išsinuomojo iš „Kamida Logistics“ antrinės įmonės.

„Tada buvo staigus šuolis, kai į Europos kelius išvažiavo 12 „Studlitos“ sunkvežimių, – pasakoja E.Žilinskas. – Bendradarbiavimas su partneriais įsisuko. Šiemet baigiasi sunkvežimių nuomos sutartys. Juos pakeisime naujomis mašinomis. Su nuomotomis mašinomis išbandėme naujas linijas. Nuomoti sunkvežimius apsimoka. Pelno lieka mažiau, tačiau viskas atsiperka.“

Bendrovės automobiliai dengti tentais. Jie vežioja statybines medžiagas, automobilių detales, medieną, negendančius maisto produktus po Ispaniją, Belgiją, Prancūziją, Vokietiją ir kitas Vakarų Europos šalis.

Į Lietuvą sunkvežimiai grįžta tik vieną kartą per metus, kai reikia atlikti techninę apžiūrą ir šiek tiek paremontuoti.

Europoje jie laikomi keliose skirtingose vietose, kai nerieda keliais.

Vairuotojai keičiasi kas mėnesį. Atidirbęs mėnesį vairuotojas grįžta į Lietuvą. Mikroautobusu iš Lietuvos jo pakeisti važiuoja kolega.

Vairuotojų netrūksta

Darbą siūlantys skelbimai rodo, jog šiandien labiausiai reikalingi tolimųjų reisų vairuotojai. Ar pakražantiškiui verslininkui sunku rasti tinkamų žmonių?

Egidijus sako, jog neturi problemų. Yra net eilė norinčių įsidarbinti.

Šiuo metu „Studlita“ sukūrusi 20 darbo vietų. Vairuotojai jauni, iki 40 metų vyrai. Visi iš Kelmės rajono. „Su jaunais – lengviau, sako darbdavys. – Jie – imlesni.“

Iš pradžių įmonėje buvo didesnė kadrų kaita. Bet pastaraisiais metais keičiasi tik vienas kitas vairuotojas. Branduolys išlieka.

Vairuotojai turėjo progos įsitikinti, kad vietinis darbdavys jų neapgaus. Laiku išmokės atlyginimą ir komandiruotpinigius.

Rusijos rinkos nesigaili

2012 metais pasirinkdamas tarptautinius pervežimus E.Žilinskas nesirinko Rusijos. Nors Rusijos rinka tuo metu buvo pelningesnė. Už kilometrą mokami didesni įkainiai.

Europoje apie 3 procentus pelno suvalgo kelių mokesčiai. Be to, laikas ten suplanuotas minutėmis. Yra didelis spaudimas vairuotojui. Pavėlavai kelias minutes – ir neiškraus tau krovinio. Turėsi laukti kitos dienos. Nors pavėlavai dėl objektyvių priežasčių, pavyzdžiui, kamščių kelyje.

Rusijoje laikas planuojamas kitaip. Diena šen, diena ten – ne taip svarbu. Ten kita darbo specifika. Žinoma, ir rizikos daugiau.

Tai įvertindamas E.Žilinskas iš karto ir orientavosi į Vakarų Europos rinką. Dabar, tiems vežėjams, kurie dėl embargo prarado Rusijos rinką, sudėtingas metas.

Nėra paprasta gauti užsakymų Vakarų Europoje. Ir susitaikyti su mažesniais įkainiais – sunku.

Telefono išjungti negalima

„Labai įdomu ir smagu turėti savą verslą. Tuomet apie jį daug sužinai ne tik iš laikraščių ir iš televizijos. Pats išbandai. Tačiau kartu užgriūva ir atsakomybė. Nėra išeiginių dienų. Telefonas turi būti visuomet įjungtas. Nežinai kur kokia problema vairuotojams iškils,“ – pasakoja verslininkas.

Kelyje pasitaiko visko. Įvyksta avarija. Apvagia vairuotoją. Sugenda mašina. Koordinuoti vairuotojų darbą direktoriui padeda ir vadybininkas. Reikalus tenka tvarkyti per atstumą.

Transporto įmonės pelnus riboja sezoniškumas. Nuo balandžio iki liepos ir nuo rugsėjo iki lapkričio krovinių pasiūla, paprastai, būna labai didelė. Kitu laiku šiek tiek mažesnė. Tačiau toks bangavimas – neišvengiamas.

„Milijonierium netapau, – sako dešimt metų savo verslą sukantis E.Žilinskas. – Negaliu sau leisti didelės prabangos. Tačiau turiu namus, galiu sau leisti atostogas su šeima. Nėra problemų patenkinti savo ir vaikų poreikius.

Kad verslas būtų ne našta ir neneštų nuostolių, o teiktų malonumą ir duotų pelną, turi būti nauji automobiliai, rimtas kolektyvas, patikimi partneriai. Tuomet seksis.“

Autorės nuotr.

SĖKMĖ: Transporto įmonės savininkas Egidijus Žilinskas jau dešimt metų sėkmingai suka verslą.

POREIKIAI: Per dešimtmetį dirbdami kitiems jauni žmonės Lietuvoje neįsigyja namų, turi apriboti savo poreikius. Savas verslas leidžia daugiau. Tuo įsitikino transporto įmonę įkūręs miškininkas Egidijus Žilinskas.