Naujausios
Išorinės reklamos kaina liko nesumažinta
Joniškio rajone išorinės reklamos kainos liko nesumažintos. Taryba nepritarė tokiam Kontrolės komiteto siūlymui. Be to, diskusijoje paaiškėjo, kad nesutariama ir nėra reglamentuota, kas iš tiesų yra informacija, o kas – reklama.
Loreta RIPSKYTĖ
loretar@skrastas.lt
Kaina būtų mažėjusi perpus
Pagal Kontrolės komiteto pateiktą siūlymą už išorinės reklamos kvadratinį metrą ant pastatų Joniškio ir Žagarės miestuose verslininkai būtų turėję mokėti daugiausia po 15 eurų. Tokia pat kaina buvo numatyta ir išorinei reklamai stacionariuose stenduose.
Išorinės reklamos kvadratinis metras ant pastatų kaimuose būtų kainavęs 7 eurus.
Iki šiol galiojančiuose Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą išdavimo nuostatuose buvo numatyta maksimali kaina miestuose ir reklaminiuose stenduose – 29 eurai.
Tačiau šis klausimas net trijuose komitetuose pritarimo nesulaukė. Rajono plėtros komitetas pasiūlė suvienodinti reklamos kainas visame rajone, nesvarbu, ar kaimas, ar miestas, ir nustatyti 15 eurų už kvadratinį metrą.
Balsuojant minėtas siūlymas buvo atmestas ir visas sprendimas nepriimtas. Tad lieka galioti tos pačios kainos.
Nenori užgriozdinti kraštovaizdžio
Kontrolės komiteto, kuris ir inicijavo siūlymą, pirmininkė Rimantė Misiūnienė teigė, kad norėta paskatinti verslininkus, nes ir taip jiems neskiriama daug paramos iš rajono biudžeto. Pasak jos, Pakruojo rajone reklamos kainos kur kas mažesnės, be to, skaičiuojama, kad Joniškyje jos apskritai didesnės nei vidutiniškai regione.
Tiesa, už reklamą atsakinga Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vyriausioji specialistė Regina Leknickienė sako, kad raštiškų nusiskundimų, jog rinkliava per didelė, nebuvo gauta. Be to, Pakruojo rajone atsigriebiama kitaip, ten įmonės, įstaigos turi mokėti ir už leidimo iškabai išdavimą. Tai Joniškio rajone nekainuoja. Kraštovaizdžio specialistė aiškina, kad ir nesiekiama rajone turėti kuo daugiau stendų, nes jie užgriozdintų kraštovaizdį.
Jai pritarė ir Ekonomikos ir finansų komiteto narys Mindaugas Balčiūnas, kuris dalyvaudamas vienoje konferencijoje sakė išgirdęs informaciją, kad Joniškio rajono kraštovaizdis yra vienas iš labiausiai nusiaubtų. Juk nenorima rajono paversti Lenkija, kurioje per iškabas, reklamas nebesimato architektūros.
Per metus rinkliava už išorinę reklamą Joniškio rajono biudžetą papildė 5 000 eurų, iš kurių apie 4 000 sunešė tinklinės sistemos prekybos centrai, žemės ūkio technikos ir trąšų pardavėjai, o vietiniai verslininkai reklamavosi nedaug ir sumokėjo tik 1 000 eurų.
„Mažindami kainą paremsime magnatus“, – sakė Ekonomikos ir finansų komiteto pirmininkas Liudas Jonaitis.
Neapibrėžtas terminas
Pastebima ir tai, kad Joniškyje prie vienos prekybos bazės ant tvoros kabo reklaminė informacija įmonių, kurių prekės ten parduodamos. Tos reklamos pakabintos be leidimo. Tačiau visiškai neaišku, kaip jas traktuoti – kaip reklamą ar kaip informaciją, už kurią mokėti nereikia.
Savivaldybės kontrolierė Alma Žukauskytė sako, kad apskritai Reklamos įstatyme termino „informacinė reklama“ nėra, tai savo tvarkoje pasitvirtino Joniškio rajono savivaldybė, tačiau detaliau termino neišaiškino. Ateityje tai vertėtų padaryti, nes dabar kyla nesusipratimų, ką galima vadinti reklama, o ką – tiesiog naudinga informacija ir pereinama prie subjektyvių interpretacijų.
Autorės nuotr.
NEAIŠKUMAS: Kaip traktuoti tokias iškabas – kaip reklamą ar kaip informaciją, už kurią mokėti nereikia?