Išorinės reklamos kaina liko nesumažinta

Išorinės reklamos kaina liko nesumažinta

Išo­ri­nės rek­la­mos kai­na li­ko ne­su­ma­žin­ta

Jo­niš­kio ra­jo­ne išo­ri­nės rek­la­mos kai­nos li­ko ne­su­ma­žin­tos. Ta­ry­ba ne­pri­ta­rė to­kiam Kont­ro­lės ko­mi­te­to siū­ly­mui. Be to, dis­ku­si­jo­je paaiš­kė­jo, kad ne­su­ta­ria­ma ir nė­ra reg­la­men­tuo­ta, kas iš tie­sų yra in­for­ma­ci­ja, o kas – rek­la­ma.

Lo­re­ta RIPS­KY­TĖ

loretar@skrastas.lt

Kai­na bū­tų ma­žė­ju­si per­pus

Pa­gal Kont­ro­lės ko­mi­te­to pa­teik­tą siū­ly­mą už išo­ri­nės rek­la­mos kvad­ra­ti­nį met­rą ant pa­sta­tų Jo­niš­kio ir Ža­ga­rės mies­tuo­se vers­li­nin­kai bū­tų tu­rė­ję mo­kė­ti dau­giau­sia po 15 eu­rų. To­kia pat kai­na bu­vo nu­ma­ty­ta ir išo­ri­nei rek­la­mai sta­cio­na­riuo­se sten­duo­se.

Išo­ri­nės rek­la­mos kvad­ra­ti­nis met­ras ant pa­sta­tų kai­muo­se bū­tų kai­na­vęs 7 eu­rus.

Iki šiol ga­lio­jan­čiuo­se Vie­ti­nės rink­lia­vos už lei­di­mo įreng­ti išo­ri­nę rek­la­mą iš­da­vi­mo nuo­sta­tuo­se bu­vo nu­ma­ty­ta mak­si­ma­li kai­na mies­tuo­se ir rek­la­mi­niuo­se sten­duo­se – 29 eu­rai.

Ta­čiau šis klau­si­mas net tri­juo­se ko­mi­te­tuo­se pri­ta­ri­mo ne­su­lau­kė. Ra­jo­no plėt­ros ko­mi­te­tas pa­siū­lė su­vie­no­din­ti rek­la­mos kai­nas vi­sa­me ra­jo­ne, ne­svar­bu, ar kai­mas, ar mies­tas, ir nu­sta­ty­ti 15 eu­rų už kvad­ra­ti­nį met­rą.

Bal­suo­jant mi­nė­tas siū­ly­mas bu­vo at­mes­tas ir vi­sas spren­di­mas ne­priim­tas. Tad lie­ka ga­lio­ti tos pa­čios kai­nos.

Ne­no­ri už­grioz­din­ti kraš­to­vaiz­džio

Kont­ro­lės ko­mi­te­to, ku­ris ir ini­ci­ja­vo siū­ly­mą, pir­mi­nin­kė Ri­man­tė Mi­siū­nie­nė tei­gė, kad no­rė­ta pa­ska­tin­ti vers­li­nin­kus, nes ir taip jiems ne­ski­ria­ma daug pa­ra­mos iš ra­jo­no biu­dže­to. Pa­sak jos, Pak­ruo­jo ra­jo­ne rek­la­mos kai­nos kur kas ma­žes­nės, be to, skai­čiuo­ja­ma, kad Jo­niš­ky­je jos ap­skri­tai di­des­nės nei vi­du­ti­niš­kai re­gio­ne.

Tie­sa, už rek­la­mą at­sa­kin­ga Ar­chi­tek­tū­ros ir te­ri­to­ri­jų pla­na­vi­mo sky­riaus vy­riau­sio­ji spe­cia­lis­tė Re­gi­na Lek­nic­kie­nė sa­ko, kad raš­tiš­kų nu­si­skun­di­mų, jog rink­lia­va per di­de­lė, ne­bu­vo gau­ta. Be to, Pak­ruo­jo ra­jo­ne at­si­grie­bia­ma ki­taip, ten įmo­nės, įstai­gos tu­ri mo­kė­ti ir už lei­di­mo iš­ka­bai iš­da­vi­mą. Tai Jo­niš­kio ra­jo­ne ne­kai­nuo­ja. Kraš­to­vaiz­džio spe­cia­lis­tė aiš­ki­na, kad ir ne­sie­kia­ma ra­jo­ne tu­rė­ti kuo dau­giau sten­dų, nes jie už­grioz­din­tų kraš­to­vaiz­dį.

Jai pri­ta­rė ir Eko­no­mi­kos ir fi­nan­sų ko­mi­te­to na­rys Min­dau­gas Bal­čiū­nas, ku­ris da­ly­vau­da­mas vie­no­je kon­fe­ren­ci­jo­je sa­kė iš­gir­dęs in­for­ma­ci­ją, kad Jo­niš­kio ra­jo­no kraš­to­vaiz­dis yra vie­nas iš la­biau­siai nu­siaub­tų. Juk ne­no­ri­ma ra­jo­no pa­vers­ti Len­ki­ja, ku­rio­je per iš­ka­bas, rek­la­mas ne­be­si­ma­to ar­chi­tek­tū­ros.

Per me­tus rink­lia­va už išo­ri­nę rek­la­mą Jo­niš­kio ra­jo­no biu­dže­tą pa­pil­dė 5 000 eu­rų, iš ku­rių apie 4 000 su­ne­šė tink­li­nės sis­te­mos pre­ky­bos cent­rai, že­mės ūkio tech­ni­kos ir trą­šų par­da­vė­jai, o vie­ti­niai vers­li­nin­kai rek­la­ma­vo­si ne­daug ir su­mo­kė­jo tik 1 000 eu­rų.

„Ma­žin­da­mi kai­ną pa­rem­si­me mag­na­tus“, – sa­kė Eko­no­mi­kos ir fi­nan­sų ko­mi­te­to pir­mi­nin­kas Liu­das Jo­nai­tis.

Nea­pib­rėž­tas ter­mi­nas

Pas­te­bi­ma ir tai, kad Jo­niš­ky­je prie vie­nos pre­ky­bos ba­zės ant tvo­ros ka­bo rek­la­mi­nė in­for­ma­ci­ja įmo­nių, ku­rių pre­kės ten par­duo­da­mos. Tos rek­la­mos pa­ka­bin­tos be lei­di­mo. Ta­čiau vi­siš­kai neaiš­ku, kaip jas trak­tuo­ti – kaip rek­la­mą ar kaip in­for­ma­ci­ją, už ku­rią mo­kė­ti ne­rei­kia.

Sa­vi­val­dy­bės kont­ro­lie­rė Al­ma Žu­kaus­ky­tė sa­ko, kad ap­skri­tai Rek­la­mos įsta­ty­me ter­mi­no „in­for­ma­ci­nė rek­la­ma“ nė­ra, tai sa­vo tvar­ko­je pa­si­tvir­ti­no Jo­niš­kio ra­jo­no sa­vi­val­dy­bė, ta­čiau de­ta­liau ter­mi­no nei­šaiš­ki­no. Atei­ty­je tai ver­tė­tų pa­da­ry­ti, nes da­bar ky­la ne­su­sip­ra­ti­mų, ką ga­li­ma va­din­ti rek­la­ma, o ką – tie­siog nau­din­ga in­for­ma­ci­ja ir pe­rei­na­ma prie su­bjek­ty­vių in­terp­re­ta­ci­jų.

Au­to­rės nuo­tr.

NEAIŠ­KU­MAS: Kaip trak­tuo­ti to­kias iš­ka­bas – kaip rek­la­mą ar kaip in­for­ma­ci­ją, už ku­rią mo­kė­ti ne­rei­kia?