Pedagogai dalinosi geraja patirtimi

„Sidabrės“ nuotr.
Me­to­di­nės die­nos pe­da­go­gams or­ga­ni­za­to­rės su Mo­kyk­lų veik­los to­bu­li­ni­mo sky­riaus me­to­di­nin­ku Graž­vy­du Ka­za­ke­vi­čiu­mi (vi­du­ry­je)
Ra­jo­no švie­ti­mo cent­ro ini­cia­ty­va kar­tu su Jo­niš­kio Ma­to Slan­čiaus­ko pro­gim­na­zi­jos bend­ruo­me­ne or­ga­ni­zuo­ta ra­jo­ni­nė pe­da­go­gų me­to­di­nė die­na „Sėk­min­gas mo­ki­nių mo­ky­mas(is) įgy­ven­di­nant iki­mo­kyk­li­nio ir prieš­mo­kyk­li­nio, pra­di­nio, pa­grin­di­nio ir vi­du­ri­nio ug­dy­mo pro­gra­mas“.

Me­to­di­nė­je die­no­je pe­da­go­gai da­li­no­si mo­ky­mo ir mo­ky­mo­si ge­rą­ja pa­tir­ti­mi, idė­jo­mis, kaip ak­ty­vin­ti iki­mo­kyk­li­nio ir prieš­mo­kyk­li­nio, pra­di­nio, pa­grin­di­nio ir vi­du­ri­nio ug­dy­mo pro­gra­mas įgy­ven­di­nan­čių ug­dy­mo įstai­gų bend­ra­dar­bia­vi­mą, mo­ky­to­jų kū­ry­biš­ku­mą.

Ra­jo­ni­nės pe­da­go­gų me­to­di­nės die­nos da­ly­vius svei­ki­no Ma­to Slan­čiaus­ko pro­gim­na­zi­jos di­rek­to­rė Li­gi­ta Eit­ke­vi­čie­nė ir šo­kių gru­pės „Ki­birkš­tė­lė“ šo­kė­jai. Džiu­gu, kad į šį ren­gi­nį at­vy­ko vi­ce­me­rė Vai­da Alek­na­vi­čie­nė, ku­ri pa­si­džiau­gė, kad mo­ky­to­jai no­ri da­lin­tis sa­vo ge­rą­ja dar­bo pa­tir­ti­mi su ko­le­go­mis. Ra­jo­no švie­ti­mo cent­ro di­rek­to­rė Ra­sa Kelp­šie­nė sa­vo kal­bo­je ak­cen­ta­vo, kad vie­nas su­dė­tin­giau­sių iš­šū­kių mo­ky­to­jų dar­be yra at­si­ver­ti prieš ko­le­gas, pa­si­da­lin­ti sa­vo mo­ky­mo pra­kti­ka ir ji iš­reiš­kė vil­tį, kad atei­ty­je mo­ky­to­jai drą­siau ir at­vi­riau da­lin­sis sa­vo mo­ky­mo pra­kti­ko­mis (ge­rą­ja pa­tir­ti­mi).

Me­to­di­nę die­ną pra­dė­jo Mo­kyk­lų veik­los to­bu­li­ni­mo sky­riaus me­to­di­nin­kas Graž­vy­das Ka­za­ke­vi­čius, sa­vo pra­ne­ši­me „Me­to­di­nių veik­lų pra­smė. Ko­dėl jos vyks­ta? Kaip vyks­ta? Kas iš to?“ kė­lęs klau­si­mą, ko­kios pa­mo­kos ga­li­me ti­kė­tis, jei Jums svar­bios šios ver­ty­bės: at­vi­ru­mas, at­sa­ko­my­bė ir kū­ry­bin­gu­mas? Lek­to­rius ak­cen­ta­vo – „Ge­ra mo­kyk­la – pra­smės mo­kyk­la“.

Ra­jo­ni­nė­je pe­da­go­gų me­to­di­nė­je die­no­je pri­sta­ty­ta dvy­li­ka įvai­raus po­bū­džio: sten­di­niai, žo­di­niai, vaiz­do pra­ne­ši­mų, ku­riuos skai­tė pe­da­go­gai iš vai­kų lop­še­lio dar­že­lio „Sau­lu­tė“, Ma­to Slan­čiaus­ko pro­gim­na­zi­jos, Jo­niš­kio že­mės ūkio mo­kyk­los, Al­gi­man­to Rau­do­ni­kio me­no mo­kyk­los. Pra­ne­ši­mų te­mos įvai­rios: mo­ky­to­jų ir mo­ki­nių sa­vi­veiks­min­gu­mas mo­kyk­lo­je, mo­ki­nių mo­ky­ma­sis įvai­rio­se ap­lin­ko­se in­teg­ruo­jant įvai­rius mo­ko­muo­sius da­ly­kus ir įvai­rias am­žiaus gru­pes. Iki­mo­kyk­li­nio ug­dy­mo pe­da­go­gai pa­si­džiau­gė vir­tua­laus bend­ra­vi­mo kon­fe­ren­ci­ja, ku­rios me­tu ap­jun­gė ne tik ra­jo­nom, bet ir res­pub­li­kos iki­mo­kyk­li­nio ug­dy­mo įstai­gas, taip pat Ry­gos lie­tu­vių mo­kyk­los pe­da­go­gus ir vai­kus. Džiu­gu, kad mo­ky­to­jai at­lie­ka ty­ri­mus sa­vo įstai­go­je, ana­li­zuo­ja kar­tų skir­ty­bes. Pra­ne­ši­mas apie tech­no­lo­gi­nį raš­tin­gu­mą dar kar­tą pri­me­na, kad ug­dy­mo pro­ce­se jis la­bai svar­bus, no­rint su­do­min­ti vai­kus pa­mo­ko­je.

Ra­jo­ni­nę pe­da­go­gų me­to­di­nę die­ną ref­lek­tuo­da­ma už­bai­gė Jo­niš­kio Ma­to Slan­čiaus­ko pro­gim­na­zi­jos di­rek­to­rė Li­gi­ta Eit­ke­vi­čie­nė: „Kiek­vie­no mū­sų sėk­mės is­to­ri­ja yra ki­to pe­da­go­go sėk­mės tą­sa ar­ba prie­šis­to­rė. Ge­riau­si re­zul­ta­tai pa­sie­kia­mi bend­ra­dar­biau­jant, to­dėl jam tu­ri­me skir­ti dau­giau dė­me­sio“.